misraisens
Een belangrijk element voor Virtual Reality is input. Dit kan worden gebruikt voor het bewegen en de interactie in de virtuele wereld. Een veel gebruikte controller hiervoor is de Xbox controller van Microsoft. Dit is echter een klassieke gamecontroller, en dit kan beter volgens Misraisens.

Misraisens heeft een bewegings sensor gemaakt die in de hand wordt gehouden. De versie die zij op dit moment op de GDC tonen is iets minder ‘slik’ als degene die te zien valt in de bovenstaande afbeelding. In principe is het concept vrij eenvoudig, de sensor volgt de beweging van je hand. Het innovatieve van het product is echter de manier waarop het vibreert als je de hand beweegt. Hierdoor krijg je het gevoel van controle over de virtuele omgeving ipv dat je weerstandsloze bewegingen in de lucht maakt.

Dit is slechts een van de vele voorbeelden van hoe interactie mogelijk kan zijn in de virtuele wereld. Ik ben erg benieuwd naar de nieuwste onthulling van het bedrijf Virtuix die het mogelijk maakt om door de virtuele wereld te lopen met de Omni. Ik verwacht daar de komende week zeker een update van.