Learning

De CTO van Facebook heeft aan de Wall Street Journal laten weten dat hij het verkopen van producten in Virtual Reality verwacht. Hij weet nog niet precies hoe dit plaats zal vinden, maar dat zal de toekomst uitwijzen. Het leren hoe dit het beste kan is een kans voor de komende jaren. Het bedrijf die het eerste de ervaring heeft hoe dit goed kan worden toegepast heeft een voorsprong om de rest.

Dit kan worden vergeleken met de opkomst van het internet. Een praktisch voorbeeld is BOL.com, dit bedrijf heeft gaande weg geleerd om online te verkopen, maar de weg daarnaartoe was een van pieken en dalen.

Virtual Reality zorgt ervoor dat je iets kan ervaren (ipv zien), het is daarom een totaal nieuwe technologie. Dit geeft ongekende mogelijkheden voor het verkopen van bijvoorbeeld een appartement die nog niet is gekocht, of het ervaren van een dienst die nog niet is geleverd.

Ik ben dagelijks bezig met het creëren van dit soort ervaringen en test deze uit op jong en oud. Ikzelf zie daarom ook de gigantische potentie van deze technologie voor de verkoop van producten & diensten. En daarom ben ik nu al samen met bedrijven aan het experimenteren hoe deze technologie voor commerciële doeleinden kan worden ingezet.